12
Jan
09

din filozofiile gandirii limitate

“gandesc, deci exist, deci pot sa ma satur cu un snitel si cartofi prajiti”

“foaie verde si-o sipica, ala are.. multi bani in cont. si BMW. si vila la mare. si vila la munte”

citat din Enciclopedia Libera (cunoscuta de mai toti: Wikipedia):

Filozofia lui Nietzsche porneşte de la reevaluarea filozofiei şi artei Greciei din perioada istorică cea mai veche, în defavoarea clasicismului, văzut ca afirmare a viziunii raţionale şi, în consecinţă, decadent. În special tragedia greacă a fost interpretată ca o expresie a impulsului vital sau ca “moment dionisiac”. Nietzsche critică valorile fundamentale ale societăţii, ajungând la negarea oricărui principiu ce ţine de cenzura transcendenta şi la afirmarea liberului arbitru ca destin imanent al omului.

Conceptul de “voinţă de putere” joacă un rol central în gândirea lui Nietzsche, în măsura în care acesta este pentru el – în sens metafizic – un instrument pentru înţelegerea lumii: “esenţa cea mai intimă a existenţei este voinţa de putere”. Proiectul lui de reevaluare a conceptelor tradiţionale ale metafizicii va antrena abolirea valorilor idealiste, în special ale creştinismului. Voinţa de putere este analizată ca relaţie internă a unui conflict, ca structură intimă a devenirii, ca pathos fundamental, şi nu numai ca dezvoltare a unei forţe. Această concepţie permite depăşirea omului, nu eliminarea lui, ci abandonarea vechilor idoli şi a speranţei într-o lume de dincolo, acceptarea vieţii în ceea ce comportă ea ca aspiraţie spre putere. Astfel, contrar falselor interpretări ale filozofiei sale, supraomul nietzschenian nu este un om atotputernic fizic şi intelectual, ci reprezintă o tendinţă în evoluţie, aşteptată şi dorită de om: “Am venit să vă vestesc Supraomul. Omul este ceva ce trebuie depăşit” (Aşa grăit-a Zarathustra). Omul este aşadar o punte între maimuţa antropoidă şi supraom, un element tranzitoriu în evoluţie (cf. parabola acrobatului din Zarathustra).

Si vin si eu aici sa definesc supraPomul. supraPomul este varianta arboricola a supraomului lui Nietzsche. Este varianta evoluata a pomului, sau a tufei. Vom observa repede cum toata aceasta teorie e ca o suprafata geometrica iesita din tipare, e ca o banda a lui moebus.. Asadar, suprapomul este varianta evoluata a tufei, si anume tufa de venetia. poate fi intalnita des in zonele bune ale Bucurestiului. Gandeste mai mult decat tufa in sine, tufa pe care se pisa toti cainii vagabonzi, si totusi, ii are pe ai ei.

Vom mai defini si subPomul. subPomul este varianta complet involuata a pomului, fiind echivalenul manelistului printre oameni.

Cer aici o fortare a gandirii, deorarece se construieste o paralela deosebita intre cele doua notiuni. Tocmai pentru ca subPomul este talpa societatii arboricole (prin asemanare cu conditia umana a subomului) dar supraPomul nostru este de fapt talpa societatii umane. Prin tranzitivitatea notiunilor, subpomul este echivalent cu suprapomul (tufa de venetia) prin elementul comun subomul. Echivalenta supraPomului cu subPomul, raportata la situatia umana: subom, om si supraom s-ar traduce prin echivalenta supraomului cu subomul (talpa societatii noastre).

ceea ce ar insemna ca: toata gandirea filozofica a lui Nietzsche are niste defecte. Ar insemna ca prin alergarea dupa supraom ne-am dori sa involuam catre subom. asa cum Pomul inspre supraPom devine subPom.

exercitiu de gandire (sa ma lamuresc eu ca cei care citesc sunt oameni si nu copaci): Unde am facut legatura aiurea? pentru ca stim cu totii ca este absurda concluzia.


1 Response to “din filozofiile gandirii limitate”


  1. 1 Davina
    March 6, 2009 at 7:30

    Buna ziua!
    Interesanta concluzie si abordare a naturii umano- ..arboricole. Acuma inteleg si eu de unde acest pseudonim al omului… “copac” (ma rog. se comporta, gandeste, etc…lucru mentionat de fapt de o colega de a mea..declarata manelista.. o fi vreo legatura probabil intre manele si copaci:))…) Deci, parerea mea este ca evident exista o inducere in eroare a mintilor luminate aici..prin acest transfer de la subom, supraom la subpom suprapom…si invers. Adiac eu cred ca trebuie sa ramanem ..OAMENI, simpli oameni..nici mai prosti(suboameni), nici mai destepti(supraoameni). Cat despre copaci, pomi si alte tufe…cand va disparea subcultura (pardon, incultura), minciuna, rautatea si imoralitatea din societatea asta in care toti ne dorim sa fim mai mult decat o talpa (dar putini si facem acest lucru)…probabil ca atunci manelele nu vor mai castiga atata teren in casele romanilor, nuntile si petrecerile lor si mai ales in gandirea lor, care evident ii limiteaza pe cei mai multi si-i ingusteaza de nu mai pot zari nimic altceva.Si aici mai pot adauga ca munca fizica, trebuie neaparat imbinata cu munca intelectuala, altfel nu am avea cum sa ne dezvoltam ca o societate civilizata…daca nu mai punem mana si pe carte…cea care sa faca tranzitia de la POM la OM!Probabil un atlas, pardon un dictionar..WIKIPEDIA..for example…
    O zi cu mult soare si… intelepciune!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: