31
Oct
12

Paranometrul

Aparatul inca scartaia in difuzoare ca un radio stricat cautand frecventa… la un moment dat mi s-a facut mila de el si l-am troznit puternic in partea stanga de parc-as fi vrut sa-l ajut sa tuseasca, sa rupa tot ce-l incurca sa respire. Degeaba! Paranometrul era stricat si oricat l-am intors pe toate partile tot stricat a ramas.

Singurul lucru functional (desi imposibil de testat)  parea a fi schimbatorul de viteze, chiar daca intra mai greu in Retragere. Potentiometrele Retardare, Scandalau si Mitocanie nu mai afisau nimic pe ecran, dar oricum se blocasera de niste ani buni in pozitia Scandalau.

Noi eram obisnuiti asa, dar ceilalti au parut surprinsi cand au vazut cum ne coordonam… Revenind, totusi, la cele vorbite mai devreme, nu stiu exact cum se face ca ne-am gasit, dar nu e asa de important! Pana la urma, tot ce conta atunci, era ca primisem nenorocitul ala de Paranometru, lucios, curat si cu foite protectoare pe toate ecranele.

In mod evident, primul lucru pe care l-am facut a fost sa smulgem foitele alea nenorocite si sa le aruncam la gunoi. Mare greseala! Ne-am dat seama ca am fost pacaliti, ca era, de fapt, de la bun inceput o vechitura frumos machiata; l-am folosit asa si-a functionat ani buni… vreo 3-4 la numar.

Cum am ajuns sa impartim zarile dupa Incident o sa vorbim in alte seri, interesant e cum am simtit fiecare dintre noi lipsa Paranometrului, cum ne-am invinovatit reciproc si cum am incercat fiecare sa-l reparam pe ascuns, sperand ca dam lovitura si-l furam. Fiecare dintre noi isi dorea, in secret, un Paranometru doar al lui.

N-a fost sa fie. Sau, cel putin, n-am fost eu norocosul care l-a reparat, asa ca l-am aruncat inapoi in groapa in care-l gasisem, cu tot cu amintirile ramase si-am mers inainte.

De-atunci si pana azi am fost nevoit sa fac calculele pe hartie, iar asta ia timp si se pot face multe greseli. Asadar, iti propun un targ, sa ne-ntelegem si noi ca oamenii: revenim la prezumtia de vinovatie.


0 Responses to “Paranometrul”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

